COMENCEM LES PRÀCTIQUES DE BIOLOGIA AL LABORATORI

L’alumnat de l’Institut Sòl-de-Riu d’ESO i batxillerat comença les pràctiques de biologia al laboratori de ciències.

L’alumnat de 1r d’ESO està realitzant la primera pràctica preparant una mostra amb teixit vegetal: epidermis de ceba. D’aquesta manera es familiaritza amb l’ús del microscopi i del material de laboratori necessari. Gràcies a la tinció de les mostres, poden observar les cèl·lules vegetals que formen el teixit i algunes de les parts d’una cèl·lula com són el nucli i la membrana plasmàtica. Podeu veure més fotos a l'àlbum https://photos.app.goo.gl/xyV2vo1xGv4tdg393


L’alumnat de 3r d’ESO ja ha preparat diferents mostres d’epidermis de ceba (com havien fet a 1r d’ESO) i de teixit epitelial de la seva mucosa bucal per poder comparar cèl·lules animals i vegetals. També han observat els estomes d’una mostra de fulla. Això els ha permès perfeccionar l’ús del microscopi òptic, observar algunes de les parts d’una cèl·lula i trobar diferències entre les cèl·lules animals i vegetals. Podeu veure més fotos a l'àlbum https://photos.app.goo.gl/oLjjZIKgIy6JeUcp2 


L’alumnat de 2n Bat, dintre de les activitats de estudi de l’aparell locomotor i el sistema nervió, ja ha fet dues disseccions:

En la primera, la dissecció de la cuixa de pollastre, han observat i distingit diversos tipus de teixit: epitelial, conjuntiu, adipòs, muscular estriat, ossi, i sanguini, analitzant el paper a nivell macroscòpic dels paquets muscular, tendons i lligaments, i articulacions en la generació del moviment per a posteriorment, en classes posterior, endinsar-nos a nivell microscòpic i molecular.



En la segona, dissecció de l’encefal de be, han observat un encèfal de fora cap endins, amb les parts més visualment importants, donant èmfasi als tipus de connexions, hemisferis, cerebel i ventricles, connectant amb l’aparell locomotor, per a posteriorment, estudiar les sinapsis amb les plaques motores i el paper a nivell molecular dels neurotransmissors.


L’alumnat de 1r de Bat ha començat les practiques amb una posada en contacte amb les eines de laboratori i les normes, realitzant un petit experiment d'ósmosi amb l'intesti de porc com a membrana semipermeable. i emprant dissolucions de NaCl, preparades per ells mateixos i on han fet servir conceptes de molaritat, pes molecular, concentracions, per visualitzar els fenòmens osmòtics, claus en el paper que juguen les membranes plasmàtiques en les cèl·lules.

En la propera entrada, podreu veure les diferents activitats que estem portant a terme amb el Projecte d'Escoles Blaves.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

DISSECCIÓ DE RONYONS DE CORDER A 3R D'ESO

CURS 2022/2023

Fira de Ciències Maig 2023